HTML

Szakszósélet

2003. óta vitorlázórepülök a Szentesi Repülőklubban, 2008-ban lett saját gépem, és 2009. januárjában meglett a szakszolgálati engedélyem is. Ezzel a "nagy álmom" beteljesülése kezdődött meg, mégpedig, hogy keresztül-kasul betávrepülöm az országot... Hogyan fog sikerülni? Azt a következőkben olvashatod.

Friss topikok

Linkblog

2009. május 23. Karbantartós, hangárépítés-megkezdős nap

2009.05.26. 13:40 Nógi

A szombatot már nagyon vártam. Hétfőn kiderült, hogy nem 21-én, csütörtökön lesz a gépek vizsgáztatása, hanem szerdán. :-(( Nekem aznap éppen munkámból fakadóan nemzetünk fővárosába kellett mennem, úgyhogy szépen megkértem a titkárunkat, intézzék már az én gépem sorsát is. Hát ez meg is történt, úgyhogy a Pirat szombaton már teljesen készen állt az idei első repülésre. Idősebb klubtársam is hasonló cipőben járt, ő idén tavasszal vett egy Foka-5-t Békéscsabáról, ami már két éve nem volt levizsgáztatva. Sajna az idő nem fogadott a kegyeibe minket. A felhőzet zárt, a szél pedig elég erős volt, úgyhogy a szombati repülést lefújtuk. Helyette volt csőrlőaggregátor karbantartás. A Zil-motor vízpumpáját (ami már eléggé eresztette magából a hűtővizet) cseréltük ki a régi motor vízpumpájára. Aztán végre megkezdtük a hangárépítési munkálatokat. Ez a történet valahogy úgy kezdődött, hogy tavaly a Pirat megvásárlásával rájöttünk, hogy kinőttük a hangárt. A titkárunk hathatós közreműködésével sikerült bontásra megszereznünk egy 10x20-as erre alkalmas épületet, amit múlt év júniusban el is bontottunk. A bontott anyag felhasználásával újraterveztettük és jelentősen kibővítettük a hangárt, így egy 20x20-as épület lesz a vége, ha egyszer elkészül. Több tervezői próbálkozás és hosszas agyalás után végül most szombatra megszülettek a végső elképzelések, úgyhogy kezdődhet a meló! A műszaki szakember klubtársak már tavasszal helyrehozták és újrafestették a 10 tartóoszlopot, valamikor áprilisban földkábel-kivezetéssel megoldottuk az áramellátást is, most a tető-háromszögeken volt a sor. Először is a tartóbakokat kellett összehegeszteni, aztán az első háromszöget felrakni rájuk, majd kezdődhet a rozsdátlanítás. Kb. nyolcan estünk neki a vasdarabnak különféle drótkefékkel és kefekorongos fúrógéppel felszerelkezve, és elég hamar végeztünk is az egyik oldalával. Fordítás után a másik oldal következett. Mire ezzel is végeztünk, már este hét körül járt az idő, úgyhogy a festést másnapra hagytuk, a tagság pedig szétszéledt.

Újdonsült Foka-tulajdonos klubtársammal szomorkodtunk, sírattuk az "elherdált" üzemnapot. Sebaj, még holnap is tart a hétvége.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://szakszos.blog.hu/api/trackback/id/tr771144723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.