HTML

Szakszósélet

2003. óta vitorlázórepülök a Szentesi Repülőklubban, 2008-ban lett saját gépem, és 2009. januárjában meglett a szakszolgálati engedélyem is. Ezzel a "nagy álmom" beteljesülése kezdődött meg, mégpedig, hogy keresztül-kasul betávrepülöm az országot... Hogyan fog sikerülni? Azt a következőkben olvashatod.

Friss topikok

Linkblog

Előzmények

2009.05.04. 21:27 Nógi

2003-ban, mikor elkezdtem a vitorlázórepülő tanfolyamot , úgy gondoltam, ez csak egy ugródeszka lesz a motoros repüléshez. (Akkor még nem voltam tisztában a motoros repülés tetemes anyagi költségeivel.) Ezelőtt csak szimulátorral repültem (WWII Fighters, IL2 Sturmovik), úgyhogy mondták is a klubtársak, hogy elég érdekes így kipróbálás nélkül belevágni a dologba. 2003-ban kissé körülményesen - jakabszállási dugóhúzó ellenőrzéssel és első egyedülrepüléssel - sikerült is a "B" vizsgát letenni. 2004-ben aztán a sokadik egyedülrepülős iskolakör hosszúfalán úgy tapasztaltam, itt emelés, vagy legalábbis tartás van, úgyhogy körözni kezdtem. A termik pedig megtartott. Néhány perc után úgy gondoltam, ezért már oktatói dorgálás fog járni, ezért visszatértem az iskolakörre, és leszálltam. A starton úgy fogadtak, hogy igazán maradhattam volna még két percig. 8 percet repültem. Aztán az oktatóm újabb felszállásra küldött és mondta, hogy kapok a pofámra, ha tíz percen belül le merek szállni. Fenn maradtam, úgyhogy "C" vizsgás lettem. Ettől kezdve úgy ráéreztem a dologra, hogy azóta abba sem akarom hagyni. A 2005. év helyi légtérrepülésekkel telt, szorgalmasan gyakoroltam a termikelést a Góbéval. 2006-ban aztán sikerült megrepülni a kötelező órákat, és augusztus 27-én még mindig Góbéval megrepültem első távomat Békéscsabára. Attól kezdve tudtam, hogy távrepülni akarok. Ehhez viszont meg kell szerezni a szakszolgálati engedélyt, amihez vontathatói kiképzés (relatíve sok pénz), majd elméleti (ez a szívás) és gyakorlati vizsga kell. A 2007. évi szezon jól elúszott egy hat hónapos "külföldi meló" miatt, azonban ennek meglett a haszna is. Sikerült megkeresnem egy géprevalót, és 2008. áprilisában meg is vettem a 4380-as Pirat-ot Békéscsabáról. Május 11-én már öt órát repültem a masinával, sajna még csak saját légtérben. Augusztusban leszerveztük és megrepültük a vontathatói kiképzést, aztán bejelentkeztünk elméleti szakszóvizsgára. Ez második nekifutásra sikerült, úgyhogy hosszas szervezkedést követően 2009. január 22-én Szegeden sajátos időjárási körülmények között letettem a gyakorlati szakszóvizsgát. Rá egy hétre már a papírom is megjött.

Hát kb. ennyi.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szakszos.blog.hu/api/trackback/id/tr51103068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása